uitslag Trio wedstrijd

Ammerzoden uitslag "Trio wedstrijd" 25 augustus

Oosterhout 1 wint “Trio wedstrijd in Ammerzoden”

Zaterdag 25 augustus was het weer zover, 11 Trio’s hadden ingeschreven voor deze jaarlijkse terugkerende wedstrijd.
Toch loopt hier ook het aantal inschrijvingen terug, en begrijpelijk, maar we gaan door, 11 Trio’s is in deze tijd een respectabel aantal deelnemers.

Het weer wat aangegeven werd was niet veel bijzonders maar naar gelang de dag vorderde werd het weer mooier en mooier, alleen de wind was best stevig, vooral in vak A en vak B met de wind op kop, maar de voorspelde regen bleef gelukkig de geheel dag weg, in plaats van regen kregen we de zon, goed visweer dus.
Iedereen was mooi ruim op tijd en zodoende konden we ook op tijd beginnen met nummers trekken, altijd een belangrijk moment, wie trekt de nummers op de plaatsen waar iedereen wil zitten, maar gelukkig is dat met Trio vissen niet zo heel belangrijk.

Dan de verwachte vangsten, de laatste tijd weten we dat het op de maas slecht is met de vangst, en naar later bleek was het vandaag niet anders!!! Jammer genoeg, je moet vroeg op, ver rijden, 6 uur vissen, en je weet bijna zeker dat het een slechte vangdag gaat worden, en toch waren er 11 Trio’s ingeschreven!! Het is en blijft een mooie wedstrijd, moeilijk te voorspellen en een goede plek wil eigenlijk niks zeggen met deze wedstrijd.

Vak A is altijd een vak waar toch wel door iedereen vis gevangen wordt, dikwijls kleinere vis in deze tijd, maar beet is beet!! Voor K.van Kaathoven van Trio St.M.Gestel heeft de maas in Ammerzoden niet zoveel geheimen, door hier regelmatig vrij te komen vissen kent hij de maas hier op z’n duimpje, en misschien is dat nu een voordeel, hij weet precies waar hij aan begint, en het gaat nu om ieder visje, hoe klein ook, en dan kan het net genoeg zijn om het vak te winnen en voor je Trio een goede uitgangspositie neer te zetten. Met 3310 gram winnen zegt al genoeg natuurlijk, dan gaat het om kleine vis. G.Robben van “Team de Vries” toch ook niet de minste op de maas moest vandaag genoegen nemen met een 2de plaats met 1850 gram.

Let nou maar op je top Wim!!!!!

Vak B waar ik toch meer vis had verwacht, daar wordt eigenlijk altijd al kleinere vis gevangen, maar daar was het vandaag helemaal droevig. W.de Ronde van Oosterhout 1 vangt 2 brasems en 1 voorn, 2960 gram, wat later genoeg bleek om vak B te winnen. Doet niks af aan de overwinning van W.de Ronde maar wel over de vangst in zijn geheel in vak B, ronduit heel slecht!!

H.J.Dijkstra, glimlachend na het binnenhalen van zijn “dikke platte”

Zijn buurman H.J.Dijkstra van Trio “t Guppy”, die zijn kunsten meestal op de IJssel vertoond maar toch ieder jaar weer naar de jaarlijkse Trio wedstrijd kom, vangt natuurlijk “platte” als ze er zijn, dat is nu eenmaal zijn sterke punt, maar er was er maar eentje in de buurt, die ene is dan wel het haasje en dan met enkele mooie voorns erbij samen goed voor 2330 gram en genoeg voor een 2de plaats in vak B.

Vak C is eigenlijk de laatste tijd altijd het beste vak, vandaag dus ook weer. De viskunsten van W.van Meel van Team “t Guppy” hoef ik niet meer toe te lichten, zijn overwinningen op maas zijn niet meer te tellen, zo ook vandaag weer, met 6700 gram weer een vakoverwinning in vak C. de steeds beter vissende Fr.de Ronde van Oosterhout 1 deed het vandaag ook weer goed, met 4130 gram was de 2de plaats in vak C vandaag voor hem.

Vakuitslagen:
Vak A:
1.K.van Kaathoven Team St.M.Gestel 3310 gram1 pt.
2.G.Robben “Team d Vries” 1850 gram 2 pnt.
3.M.Goorts Team Limburg 1750 gram 3 ptn.
4.B.de Wijs Team Dussen 1520 gram 4 ptn.
5.P.Swanen Team Oosterhout 1 1470 gram 5 ptn.

Vak B:
1.W.de Ronde Team Oosterhout 1 2960 gram 1 ptn.
2.H.J.Dijkstra Team “t Guppy” 2330 gram 2 ptn.
3.P.Snoeren Team Kaatsheuvel 2000 gram 3 ptn.
4.T.Wisman “Team de Vries” 1270 gram 4 ptn.
5.M.van Seeters Team Oosterhout 2 920 gram 5 ptn.

Vak C:
1.W.van Meel Team “t Guppy” 6700 gram 1 ptn.
2.Fr.de Ronde Team Oosterhout 1 4130 gram 2 ptn.
3.Jos Janssen(limburg) Team “de Kai Made” 3880 gram 3 ptn.
4.B.v.d.Beuken Team Limburg 3300 gram 4 ptn.
5.K.Matthys(B) Team Oud Turnhout (B) 2400 gram 5 ptn.

Uitslag Trio’s:
1 Trio Oosterhout 1 8 ptn.
2.Trio “t Guppy” 11 ptn.
3.Trio “Team de Vries” 12 ptn.
4.Trio Limburg 13 ptn.
5.Trio “de Kai Made” 17 ptn.
6.Trio Dussen 19 ptn.
7.Trio Kaatsheuvel 20 ptn.
7.Trio St.M.Gestel 20 ptn.
9.Trio Oud Turnhout(B) 24 ptn.
10.Trio Oosterhout 2 25 ptn.
11.Trio Vlijmen 28 ptn.

Piet Aarts