De Rampert

Als je vanuit Kerkwijk naar de Capreton rijdt kom je langs de visvisver De Rampert. Dit is een visvijver gelegen naast een klein natuurgebied met dezelfde naam. Op het eerste gezicht lijkt dit niet zo’n heel groot water maar vergis je niet! Aan de visvijvers zelf zit een heel groot slotenstelsel dat tussen Delwijnen en Kerkwijk ligt.

Het water is ongeveer een metertje tot anderhalve meter diep en heeft een modderbodem. Het is daarmee een water dat een goede witvisstand kent aan voorn, brasem en natuurlijk zeelt. Die voelen zich goed thuis in de modder. Met de vaste hengel en met de method feeder zijn zowel zeelt als brasem hier goed te vangen. Voor de voorn is de vaste hengel het meest geschikt.

De karperstand heeft helaas enkele jaren geleden een flinke klap gekregen. Toen er onder het ijs zuurstofgebrek is ontstaan is een groot deel van de populatie helaas doodgegaan. Daar zaten flink wat grote karpers tussen.

Ook snoek is te vinden in de Rampert. Zowel met kunstaas als met doodaas onder de dobber worden ze s’winters gevangen.