uitslag "nacht van Ammerzoden"

Uitslag "nacht van Ammerzoden" 2012

W.van Houtum en K.van Kaathoven winnen nacht van Ammerzoden

Vrijdag 10 augustus om 21 uur startte de nacht van Ammerzoden met 11 koppels.
Er wordt gevist van vrijdag 21 tot 9 uur zaterdagochtend.

de zon is bijna onder, het “feest” kan gaan beginnen!! Maar helaas!! Bleek achteraf.

Het weer was fantastisch, weinig wind, goede temperatuur en een mooie stromende maas. Sinds de “basalt blokken” verwijderd zijn is het een mooie maasoever geworden voor een nachtwedstrijd, makkelijk zitten en vooral lopen in het donker, het lijkt nu meer op een “strand” dan op een maasoever. Dat is dan ook tegelijk de reden dat we na een afwezigheid van 3 jaar weer terug zijn met de nachtwedstrijd op de stromende maas.

bijna gereed om te beginnen.

Maar waar het tenslotte allemaal om draait zijn de vangsten!! En die waren niet bijzonder veel, jammer van alle moeite en tijd die men er aan spendeert. Het winnende koppel W.van Houtum met K.van Kaathoven waren uiteindelijk toch tevreden, welke winnaar is dat niet, met hun 31060 gram. Moet wel gezegd worden dat het hoofdzakelijk kleine vis is, dus wat de aantallen betreft mocht men niet mopperen. Heel weinig brasems zijn er gevangen, en dan gaan de gewichten snel omlaag, voorn daarentegen is wel redelijk gevangen, die krijgen nu de kans nu er “waarschijnlijk” heel weinig brasems in de maas zijn.

voor het eerst hier in Ammerzoden.

Diverse wedstrijden hier in de buurt gaan om die redenen al niet meer door, en nog meer wedstrijden hier in de buurt trekken al bijna geen deelnemers meer!!! Hoelang moet men doorgaan met organiseren? Tot je nog met 10 deelnemers bent? Als men stopt is het over en voorbij!! Maar je kunt van mensen ook niet verlangen dat ze al die moeite en kilometers doen voor misschien een paar visjes!! Bij hen in de buurt is er misschien wel meer te vangen. Maar toch, stoppen met organiseren van wedstrijden is nog geen optie en het lost namelijk ook niks op, daar komen er geen brasems door bij.

geen verkeerde stek

We hebben al zo veel suggestieve redenen genoemd, maar is dat wel allemaal zo? Wat wel is, dat we met de nacht een “meerval” hebben gevangen. Een meerval van 40 cm, niet groot maar komt wel van een grote af dus. En of we daar zo blij mee moeten zijn weet ik ook niet, maar als ik lees wat die knapen vreten, dan is er niet alleen vanuit de lucht de “aalscholver”, of vanaf het water de “beroepsvisser” maar nu ook een opvreter van “onder water” bijgekomen. Het wordt allemaal wel een beetje veel dus.
Als ik onderstaande verslagen lees weet ik ook niet goed wat ik heb met “Sportvisserij Nederland” om de ene vis te beschermen zodat ze de andere kunnen opvreten lijkt me geen ideale instelling, en ook nog een kostbare regeling. (Meerval is de ideale vis tegen verbraseming van de rivieren en meren), maar er is ook een voordeel, men hoeft niet meer naar Spanje dus!!!!!!

uitslag “nacht van Ammerzoden”
1. W.van Houtum met K.van Kaathoven 31060 gram
2. A.Willemse met C.van Gils 25910 gram