Terugvangst van SKP spiegelkarper door onze voorzitter

Woensdag, 10 mei 2023

Peter Roeters vangt SKP spiegelkarper terug

Zoals al eerder op de site te lezen viel is er afgelopen najaar op 26 november een spiegelkarper uitzetting geweest op de Afgedamde Maas.

Vanuit Sportvisserij Zuidwest Nederland komt dan natuurlijk de vraag of we de gevangen karpers terug willen melden. Gedurende de winter is er natuurlijk weinig gevist op de Afgedamde Maas maar nu het voorjaar begonnen is trekken steeds meer mensen er weer op uit. Zo ook onze voorzitter Peter Roeters. In de gesloten tijd voor roofvis zit hij niet stil en gaat hij achter de witvis aan met de vaste stok of de matchhengel.

Zaterdag 6 mei ving hij dus een van de uitgezette spiegelkarpers aan de match hengel. Dit zou de eerste terug gemelde karper zijn van de uitzetting van 26 november. Gefeliciteerd Peter!

Vang je nu zelf zo'n spiegelkarper op de Maas, Afgedamde Maas of groot ander openbaar water, maak dan een goede foto van zijn flank en ga naar onderstaande site om hem aan te melden. Dat is belangrijk voor de toekomst van de karpervisserij. Je krijgt dan tevens een bericht terug wanneer "jouw" karper is uitgezet en waar hij vandaan komt. Kijk hoe je dat doet op deze site