de Afgedamde Maas te Well

U ziet het !!! Zo kan het ook !! heerlijk genieten van het weer. Waarschijnlijk een beetje moe van de vangst !!

Piet Aarts wist deze "actiefoto" te maken tijdens een van de wedstrijden op de Afgedamde Maas.

HSV Ons genoegen heeft het exclusieve visrecht op de noord oever van de Afgedamde Maas vanaf het strandbad bij Well tot aan de paal bij Nederhemert-Noord.

De afgedamde maas te Well, bij mooi zomersweer is het een zwemparadijs, mocht het weer wat minder mooi zijn dan is het een prachtig visrijk water. Div. soorten als voorns, brasems en tegenwoordig ook roofblei. Deze laatste is er de laatste jaren bijgekomen en is een prachtige vis om met de vlieghengel te bevissen. De vlieghengel kan hier uitstekend worden gebruikt daar er geen of nauwelijks stroming staat, golfslag is er al helemaal niet. Vooral s'morgens in alle vroegten op een zomerse dag voor de badgasten komen aast deze vis volop, en kun je toch een paar uurtjes rustig hier van genieten, en er worden er gevangen die echt aan de maat zijn, dan praat men over roofblei van 40 cm en meer.

Deze roofblei is ook hier gevangen en wel door Frans Oomen, gewicht onbekend maar de lengte is 74 cm!!!!

Deze is gevangen tijdens een snoeksessie en wel op een "jerkbait", dus het kan hier allemaal !!!!!

Verder is het hier een prachtig viswater voor het hele gezin, met een prachtig strand voor vrouw en kinderen die er kunnen zwemmen en de heer des huizes kan hier lekker zijn hengeltje uitwerpen, en zich af en toe door vrouwlief laten bedienen van zijn natje en droogje, is hier allemaal mogelijk.

Wij organiseren hier onze jaarlijkse nachtwedstrijd in augustus, de vangsten zijn dan goed tot zeer goed, men moet dan denken aan gewichten van 45 kg tot 136 kg in het afgelopen jaar. Ook voor de avontuurlijke karpervisser valt er hier iets te beleven. Het is niet altijd gemakkelijk maar als je er een vangt kan het zo maar een hele beste zijn

Eentje uit de oude doos (1999)

Verderop op de Maas heeft de KSN (Karper Sportvisserij Nederland) een spiegelkarper project opgezet. De uitgezette spiegelkarpers weten de weg naar ons viswater inmiddels ook te vinden want ze worden af en toe gevangen

Met dank aan de KSN voor het uitzetten van deze mooie spiegelkarpers

Kijk op de visplanner om te zien welk stuk van dit prachtige water in onze vergunning zit en wat de bijzondere voorwaarden zijn om er te mogen vissen.

Piet Aarts