uitslag Ned-Bel

Nederland wint van België

Ook Nederlandse individuele winnaar en wel Th.Wismans van “team De Vries”

Th.Wismans van ‘team De Vries” was “overall” winnaar in vak C met 7620 gram, niet het gewicht waar we op gehoopt hadden! Maar waar ligt het aan dat de vis niet wil bijten? Het weer? Te koud? Wie het weet mag het zeggen! Vis zit er, dat is de afgelopen tijd wel gebleken, dagen dat er veel vis gevangen werd, groot en klein. Maar ook dagen dat het niet best was en daar was deze dag er één van. Jammer dat het net deze wedstrijd dan moet gebeuren, mensen komen van ver om er een leuke wedstrijd van te maken en dan treffen ze het echt slecht. Het weer zat ook al niet mee, koud en winderig maar gelukkig droog, maar daar is mee te leven, en niemand klaagt ook over het weer maar vinden het wel vreemd dat er heel weinig beet op zit. We zullen het nooit weten van hoe en waarom, het hoort nu eenmaal bij het wedstrijdgebeuren en zullen er aan moeten wennen dat dit kan gebeuren.

Ook voor de organisatie is het een tegenvaller van jewelste natuurlijk, wij doen ons uiterste best om alles goed te laten verlopen, en dat lukt ons gelukkig voor bijna 100% maar helaas, de vis kunnen we niet leveren, die moeten ze zelf vangen, en dat valt tegen als die niet bijt!

Maar goed, de wedstrijd blijft de wedstrijd en er zal gevangen moeten worden om te winnen, hoe weinig dan ook, wie het meeste vangt wint nog steeds!! En dat was in vak C Th.Wismans, vak A werd gewonnen door Fr.de Ronde, met 5740 gram, en vak B wint M.van Seeters met 2240 gram, geen gewichten om blij van te worden maar het zijn wel de winnaars.

Het landenklassement werd een overwinning voor Nederland met totaal, schrik niet, 28830 gram, België vangt 19530 gram! . En dat zijn de totaal gewichten van 16 deelnemers per land, we hoeven er niet geheimzinnig over te doen maar dat het veel slechter kan is (bijna) uitgesloten.
Even een vergelijking met eerdere jaren:

België                       Nederland                jaar           aantal deelnemers

19.530 kg

78.310 kg

90.920 kg

272.570 kg

98.930 kg

245.490 kg

28.830 kg

53.470 kg

118.740 kg

272.560 kg

62.810 kg

11 (was koppel)

U ziet het, we zitten ook in een recessie wat de vangsten betreft!!!!
Nu we toch even terug kijken komt er ook een foutje voor de dag!! Nederland zou voor de derde keer op rij deze wedstrijd gewonnen hebben, maar niets is minder waar, 2011 werd gewonnen door België, dus dat maakt de stand tot nu toe 3-3 voor Nederland, en gaan we volgend jaar gewoon opnieuw aan de gang.

Maar het blijft een leuke gezellige wedstrijd, altijd zijn de deelnemers enthousiast en blijven gelukkig komen, dat motiveert ons om toch door te blijven gaan met deze maar ook alle andere wedstrijden zolang er animo voor is. Stoppen zou het einde van een mooi tijdperk zijn, maar daar willen we nog niet aan denken!

Piet Aarts

vak A